Oblíbené nemovitosti 0
*Povinné údaje
*Povinné údaje
close

DŮLEŽITÉ! I nadále jsme tu pro Vás k dispozici. Osobní prohlídky a schůzky probíhají za použití hygienických opatření a jsme tu pro Vás i online prostřednictvím komunikačních platforem. Z důvodu pandemických opatření jsou uzavřeny prostory naší kanceláře. Kontaktujte nás pro domluvení prohlídky, či videoprohlídky.

  • Kultura a umění
  • Osobnosti
  • Vybavení interiéru

I když se od března minulého roku nemohou konat žádné veletrhy a přehlídky trendů, neznamená to, že žádné novinky nejsou. Ba naopak – s koronavirovou pandemií se lidé začali více zajímat o své bydlení, výrobci a dodavatelé interiérového vybavení jedou na plné obrátky.

Jestliže patříte do této skupiny a chcete svůj domov zařídit dle aktuálních trendů nebo se jen maličko inspirovat, čtěte až do konce.

Začneme barvami nadcházející sezóny, které lze rozdělit na tři hlavní skupiny. První z nich jsou teplé a zemité odstíny, které mají přinášet do našich interiérů útulnou atmosféru plnou pohody. Tyto odstíny si jako barvu roku vybrali společnosti Akzo Nobel, jejichž královnou pro rok 2021 je odstín Brave Ground. Společnost Sherwin Williams vsadila na ještě tmavší odstín a u nich bude vládnout temný Urbane Bronze. K těmto barvám lze přidat i o dost světlejší béžovou s názvem Transcend a výraznější cihlový odstín, jenž dost název Big Cypress. Oba tyto odstíny si zvolila za barvy roku značky PPG. Dva odstíny jim však nestačili a přidali ještě třetí – tím je Misty Aqua – jemná tyrkysová barva. To už hovoříme o druhé skupině a tou jsou modro-zelené palety barev, které přináší do našich prostor harmonii a klid. V loňském roce měly dominovat modré barvy, ale popravdě řečeno společnost neměla kvůli zdravotní, ekonomické a jiné situaci ani sílu na ně reagovat. Z čistě modré se ty letos stala tyrkysová, jejímž hlavním představitelem je odstín Aegean Teal, který si jako favorita zvolila značka Benjamin Moore. Obě tyto skupiny lze vzájemně velmi dobře kombinovat. Třetí skupinu tvoří neutrální šedá Ultimate Grey v kombinaci se zářivě žlutou Illuminating. Toto duo definovali jako barvy roku v Pantone. Tato dvojice tu před pár lety již byla a měla celkem úspěch. Není to tedy žádná „světová novinka“, možná spíš můžeme hovořit o sázce na jistotu. Šedá je totiž stále velmi populární neutrál a žlutá ji perfektně doplňuje, protože přináší v této době potřebný optimismus.

Co se týče vzorů, motivů a různých kombinací spojených s určitou myšlenkou, ty lze dobře vyčíst z definovaných trendů na veletrhu Heimtextil, kde se jim věnuje velká skupina odborníků zvaná Trandetable nebo také Trendcouncil. I když se veletrh nekonal, trendy byly definovány. Hlavní motto znělo „Nothing new, eveything new“ a jednoznačně reagovalo na současnou situaci, která je pro nás zcela nová a bezprecedentní. Jednotlivé trendy byly pojmenovány na: 

Revive – žádná pravidla při úpravách a opravách, to je hlavní heslo tohoto trendu. Jedná se o zkoumání kreativity a experimentování v procesech výroby. 

Reinforce – minimalistický až puristický vzhled inspirovaný moderním skandinávským stylem, který nepředstavuje významnou novinku.

Repurpose – v tomto případě nejde o nové vzory, ale o vytváření nových vizuálů pomocí starých/původních. Hlavní myšlenkou je vážit si toho, co bylo již vyrobeno.

Rewild – téma návratu k přírodě, o kterém se hovoří již mnoho let. Zde jde o využití přírodních zdrojů, udržitelná a regenerativní řešení. Příroda je v tomto trendu chápana jako „laboratoř“.

Trendy inspirované přírodou nebo Skandinávií nepřináší žádné nové podněty, za delší úvahu stojí ale kombinování zdánlivě nekombinovatelného a použití starých prvků, jež nahrávají i procesu recyklace a upcyklace.

Pojďme se podívat ještě na trendy v keramických obkladech, které jsme pravidelně mohli sledovat na veletrhu Cersaie v italské Boloni a který stejně jako ostatní akce neproběhl. V keramice se svět nezastavil, a i zde se v novinkách objevují dvě základní barevnosti, tedy přírodní a zemité odstíny a modro-zelené barvy. Za zmínku stojí návrat vysoké lesku, který se na obkladech často kombinuje s matnými povrchy a vytváří tak zajímavé světelné efekty. Zmínit musíme i dekory, protože kromě geometrických vzorů, které jsou velmi populární, přibyly i „art deco“ motivy. Některé jsou jemné a decentní, jiné výrazné a velmi extravagantní – často pak ve spojitosti s vysokým leskem.

Ve kterém trendu se vzhlédnete, kterým se necháte inspirovat, je čistě na vás. Nikdo nic nediktuje, nikdo nic nepřikazuje! Trendy není vhodné tupě kopírovat, ale jen se jimi lehce inspirovat. Je třeba stále myslet na to, že interiér tvoříte pro sebe, nikoli pro fotku do life-style časopisu, ani pro známé či sousedy.

Články a aktuality