Oblíbené nemovitosti 0
*Povinné údaje
*Povinné údaje
  • Kultura a umění
  • Architektura a design

Projekt Galerie 12M2 vzniká s cílem podporovat českou módu, design i umění. Z iniciativy developerské společnosti Karlín Group jej v karlínské budově Keystone zakládá občanské sdružení Czech Fashion Council.

Kreativní počiny zde najdou pop-up prostor, který mohou využít pro různé účely - jako galerii, obchod, showroom či otevřenou dílnu. Vernisáž nové prezentace se bude konat vždy 12. den v měsíci. V galerii se mohou prezentovat nové značky nebo produkty, nové módní či designérské kolekce, nová multioborová kooperace nebo i školní ateliéry. Galerie 12M2 zahájila svůj provoz 12. října a je veřejnosti otevřena každý všední den.

„Již několik let jsme v budově Keystone denně míjeli nevyužívaný prostor, který byl původně určený pro trafiku. Noviny ani cigarety se ale už moc neprodávají, a tak nás napadlo začít jej využívat jako malou pop-up galerii. V otázce dramaturgie jsme se chtěli spojit s někým z oboru. Olo Křížová z Czech Fashion Council nad nabídkou spolupráce prakticky vůbec neváhala. Hned na první prohlídce vznikl název galerie i celý koncept, který se točí kolem čísla 12,“ říká Hana Samuelová z Karlín Group. Skupina se na poli kultury angažuje již delší dobu, v Praze podporovala např. Prague Bienale nebo několik ročníků Designbloku. Majitel společnosti Serge Borenstein se spolu s promotérem Sergem Grimaux navíc nedávno stali provozovateli Fora Karlín, kde hodlají rozšířit nabídku špičkových koncertů a dalších kulturních akcí.

Inspirace pro vznik Galerie 12M2 přichází hlavně ze zkušeností a ze znalostí aktuálního stavu módního a kreativního prostředí u nás. Koncept galerie jako inkubátoru je ojedinělý, protože díky podpoře Karlín Group a CFC si designér může vytvořit vše podle vlastní představy a zároveň získá ideální možnost seznámit se s řízením celého provozu. „Po třech letech provozování galerie na Senovážném náměstí, jsme zjistili, co tvůrci v současné době nejvíce potřebují. Chybí jim možnost vyzkoušet si vlastní prezentaci a prodej svých výrobků. Při rozjezdu značky, nebo zavádění nového produktu na trh, nemají takové prostředky, aby mohli mít vlastní obchod. Proto idea inkubátoru, který vybraný designér dostane k dispozici na jeden měsíc, je nejlepší forma, jak se reálně setkat se zákazníkem, vyzkoušet si co vše je potřeba k tomu, aby byl produkt uvedený na trh, a zároveň si nevytvořit závazek, který by mohl designéra vyčerpat, ať už hmotně či mentálně. Mít ideu, plán, to je jen startovní bod, ale tu ideu zrealizovat, a ještě ji odprezentovat a nabídnout zákazníkům, to už je dost složitý a komplexní proces, který ale je samozřejmou součástí fungování jakéhokoliv kreativce, jenž se chce svou tvorbou živit,“ vysvětluje Olo Křížová. 

Občanské sdružení Czech Fashion Council je nezisková organizace, která slouží k podpoře, propojování a komunikaci mezi jednotlivými sférami v české módní sféře. Vznikla v roce 2013. Snaží se společně se školami a dalšími zainteresovanými institucemi, firmami a spřátelenými subjekty podpořit fungování módního průmyslu u nás. CFC otevírá a vyvolává dialog nad aktuálními tématy v módě. Mapuje celou oblast, odborníky, firmy a další zainteresované instituce, akce i odborná média. Zároveň zastupuje, podporuje a propaguje český módní, oděvní a textilní průmysl u nás i v zahraničí. Je součástí CCI (Cultural and Creative Industry). CFC se soustředí na čtyři hlavní směry, kterými jsou vzdělávání, udržitelnost, byznys a umění. V portfoliu má již přes 30 organizovaných veřejných besed, řadu workshopů a kurzů, organizování módních a fotografických výstav, pořádání módních přehlídek.

Olo Křížová je profesionální kreatér a vizionář působící v módní, designové a umělecké sféře. Spolupracuje s designéry, módními značkami, reklamními agenturami, filmaři a performery na různých projektech jako konzultant, art director, kostýmní výtvarnice, stylistka, choreografka, kurátorka. Zasedá v domácích i mezinárodních porotách módních a designových soutěží. Pořádá semináře, workshopy, výstavy. Od roku 2013 působí jako kreativní ředitelka Czech Fashion Council.

V pozici vedoucí designu a trendů působila v letech 2016 a 2017 v Preciosa Crystal Components, kde vybudovala nový design lab. Pět let působila jako kreativní ředitelka Fashion LIVE! v Bratislavě a letech 2012 a 2013 jako kreativní ředitelka MBPFW a BFW.

V roce 2006 pracovala jako Vizual Merchandiser Coordinator pro oděvní značku Time Out, kde měla na starosti celou síť prodejen v době největší expanze značky na mezinárodní trh. Od roku 2004 spolupracuje s lifestyle magazíny jako stylistka a módní redaktorka.

Články a aktuality